کریر حمل و نقل چیست؟

کریر حمل و نقل

نیاز به مشاوره دارید؟

همین الان با مشاورین گسیل کالا تماس بگیرید:

کریر حمل و نقل مستقیم کالا از مبدا به مقصد است که توسط حمل کننده‌ها صورت می گیرد. کریر یکی از روش‌های موثر برای حمل و نقل به شمار می‌رود و امروزه بیشتر شرکت‌های هوایی، ریلی، کشتیرانی و جاده‌ای در این زمینه فعالیت می‌کنند. در کریر مربوط به حمل و نقل خدمات خوبی در عرصه جابجایی کالاهای مختلف ارائه می‌شود.

برای حفظ کیفیت کالاهای حمل شده و کاهش ضایعات آنها این روش بهترین گزینه است. به همین دلیل صنایع دارویی و غذایی و بهداشتی برای حمل و نقل از کریر استقبال زیادی می‌کنند. شرکت‌‌های کریر به کمک وسایل حمل و نقل و تجهیزات کنترل دما توانسته‌اند محموله‌ها را با دمای مورد نیاز به مقصد برسانند.

مزایای استفاده از کریر حمل و نقل

استفاده از کریر حمل و نقل مزایای زیادی برای تجار و بازرگانان و صنایع مادر به همراه دارد که در اینجا معرف این مزایای مهم هستیم:

مزایای کریر حمل و نقل

  •  واگذاری مسئولیت

اولین و مهمترین مزیتی که کریر در زمینه حمل و نقل به همراه دارد واگذاری مسئولیت به شرکت‌های کریر است. افرادی که قصد صادرات و واردات کالا مثل صادرات پلاستیک را دارند می‌توانند با بستن قرارداد با این شرکت‌ها مسئولیت جابجایی را به آنها واگذار کنند.

  •    داشتن مجوزهای لازم

شرکت کریری بر اساس قانون و مقررات داخلی و با مجوزهای لازم کار خود را انجام می‌دهد‌. حوزه اختیارات این شرکت‌های حمل و نقل کاملا گسترده و بر اساس کنوانسیون‌های مختلف و قواعد بین المللی تعیین می‌شود‌. به همین دلیل شما می‌توانید کالاهای خود را با اطمینان خاطر به آنها بسپارید.

  •    سرعت تحویل بالا

تحویل به موقع کالا در کریر حمل و نقل اهمیت زیادی دارد به همین دلیل شرکت‌های کریری سعی می‌کنند تا سرعت خود را در زمینه واردات کامیون داف و کالاهای دیگر بیشتر کنند تا سریع‌تر به دست مصرف کننده برسد.

  •  امنیت زیاد

کریر بهترین روش برای حمل و نقل کالاهای صادراتی و وارداتی است؛ زیرا امنیت زیادی دارد. در این روش باربری با مقصد و مبدا ارتباط مستقیمی دارد و تمام مراحل جابجایی قابل پیگیری است؛ بدین ترتیب تجار و بازرگانان می‌توانند از این راه تجارت مطمئن باشند.

  •  تنوع در حجم بار 

بارهایی که توسط شرکت‌های کریری جابجا می‌شوند حجم‌های متنوعی دارند. حجم بار شما هر چقدر که باشد با این روش امکان‌پذیر است و صحیح و سالم به مقصد می‌رسد.

  •  پوشش‌ دهی مسافت طولانی

از دیگر مزایای کریر حمل و نقل می‌توان به صادرات کالا به مسافت‌های طولانی اشاره کرد. شرکت‌هایی که با این روش صادرات و واردات را انجام می‌دهند می‌توانند کالاها را به مقصدهای با مسافت طولانی هم ارسال کنند‌.

کریر چیست؟

کریر یا باربری روشی نوین در حمل و نقل است که به صورت کاملا مستقیم انجام می‌شود. صادرات و واردات کالا در این روش توسط حمل کننده و متصدی حمل بار انجام می‌شود. مزیت‌های خوبی که این روش دارد باعث شده تا مورد توجه تجار و بازرگانان قرار بگیرد.

 شرکت‌های کریری به صورت مستقیم با مبدا و مقصد در ارتباط هستند تا محموله به صورت کاملا ایمن به دست گیرنده برسد. شرکت‌های باربری دریایی، هوایی، ریلی و جاده‌ای با فعالیت در در این حوزه توانسته‌اند به توسعه و رونق کریر حمل و نقل کمک زیادی کنند. کریر متصدی قرار می گیرد تا کالا صحیح و سالم به مقصد برسند.

در این شرایط تمام مسئولیت جابجایی بر عهده خود کریر است. تمام شرکت‌های فعال در این عرصه وسایل حمل و نقل و تجهیزات لازم را دارا می‌باشند و با شخص فرستنده قرارداد امضا می‌کنند تا بتوانند مسئولیت تمام و کمال کار را به عهده بگیرند. اختیارات شرکت‌های کریری طبق قوانین مشخص شده و اگر از محدوده اختیارات فراتر بروند جریمه می‌شوند.

فورواردر چیست؟

فورواردر همان واسطه‌ای است که بین فرستنده و شرکت کریری قرار می گیرد و نقش مهمی در صادرات و واردات دارد. مسئولیت کریر حمل و نقل کالا بر عهده فورواردر است. این اشخاص و شرکت‌های واسطه خدمات بیشتری را به مشتریان ارائه می‌کنند و موظف هستند تا محموله را در موعد مقرر به مقصد برسانند.

فورواردر چیست

درب به درب جزو مهمترین خدمات ارائه شده توسط فورواردر است و در این فرایند باید تمام قوانین را از درب کارخانه تا انبار خریدار رعایت کند. فورواردهای هوایی، زمینی، ریلی و دریایی هر کدام کارایی مختص به خود را دارند. حمل و نقل کالاهای درون سازمانی و بین المللی از وظایف اصلی این اشخاص و شرکت‌ها به شمار می‌رود.

 فورواردر به شرکت کریری کمک می‌کند تا محموله به گیرنده ارسال شود. تا زمانی که بار به دست گیرنده نرسیده مسئولیت با این شرکت است‌. کاهش زمان ارسال بار، بهبود کیفیت و انتقال کالا و کاهش خطرات احتمالی از مزیت‌های خوبی استفاده از فورواردر است. کریر حمل و نقل و شرکت‌ فورواردر به کمک نرم‌افزارهای مدیریتی و پیدا کردن بهترین مسیر جابجایی توانسته‌اند به صنعت حمل و نقل کمک زیادی کنند.

تفاوت فورواردر با کریر چیست؟

فورواردر و کریر تفاوت زیادی با هم دارند و هر دو مکمل هم هستند. کریر در حوزه حمل و نقل مفهوم گسترده‌تری دارد و بیشتر به کشتی، هواپیما و قطار و وسایل جابجایی کالا اطلاق می‌شود. کریر مسئول جابجایی و تحویل کالا است و حامل بار معرفی می‌شود و با فرستنده قراردادی در این خصوص امضا می‌کند. فورواردر نقش دیگری در صنعت حمل و نقل دارد و وظایف آن با کریر حمل و نقل کاملا متفاوت است‌.

 فوروادرها مسئولیت امور بازرگانی، بیمه، مشاوره و چگونگی ترخیص را به عهده دارند. کریر به کمک فورواردر تمام خدمات حمل و نقل و تنظیم مدارک را انجام می‌دهد. برای برداشتن موانع بازرگانی و بین المللی نیاز است تا شما با فورواردرها مشاوره‌های لازم را داشته باشید. کریر بیشترین تمرکز را روی مهیا کردن وسایل حمل و نقل و انتقال کالا دارد.

مقایسه وظایف کریر و فورواردر کریر چیست؟

شرکت‌های کریری و فورواردرها هر کدام وظایف مختص به خود را دارند که به آنها اشاره می‌کنیم:

1.     وظایف مهم شخص یا شرکت کریر

  • صادر کردن بارنامه
  • کسب اطلاعات از قوانین و مقررات تجارت در کشورهای مقصد و دادن اطلاعات به رانندگان
  • اجرای اصولی حمل و نقل بین المللی با آموزش دستورالعمل‌‌ها به رانندگان
  • پذیرش مسئولیت‌های عنوان شده در کنوانسیون توسط کریر حمل و نقل
  • انتخاب درست و اصولی راننده و عوامل مرتبط با جابجایی کالا
  • همکاری با سازمان‌های مربوطه و جریمه راننده‌های متخلف
  • انعقاد قرارداد معتبر با مشتری و صاحب محموله
  • نظارت و بازرسی کامل کالاهای بارگیری شده
  • پرداخت حقوق و هزینه‌ها
  • پذیرفتن مسئولیت‌ و به عهده گرفتن غرامت

2.     شرح وظایف شرکت فورواردر

  • ترخیص قانونی کالا از گمرک با مجوزهای لازم
  • دریافت و ثبت اطلاعات صحیح مشتریان
  • بستن قرارداد با صاحبین کالا
  • صادر کردن راه‌نامه
  • تهیه و ارائه بیمه نامه باربری
  • صادر کردن مدارک مورد نیاز برای حمل بار
  • بازرسی و نظارت فرایند بارگیری کالا
  • تخلیه بار و تحویل آن
  • انجام کارهای مربوط به انبارداری در کشور مبدا
  • منعقد کردن قرارداد با شرکت‌های کریری
  • دریافت مجوز برای ورود کانتینر
  • تحویل دادن کالا به گیرنده

مقایسه وظایف کریر و فورواردر کریر

کریر کم هزینه تر است یا فورواردر؟

کریر حمل و نقل هزینه بیشتری برای مشتریان به همراه دارد. هزینه‌ای که فورواردر از مشتری دریافت می‌کند به نسبت هزینه دریافتی کریر کمتر است. فورواردرها همیشه بیشترین حجم سفارش را دارند و کالاهایی را به طور همزمان جابجا می‌کنند. مشتریان می‌توانند تخفیفات خوبی از فوروادرها دریافت کنند.

کار کردن با این شرکت‌ها برای کریر کاملا راحت است؛ زیرا فورواردرها از قوانین حمل و نقل اطلاع کافی دارند. گاهی قیمت پیشنهادی کریر به فورواردر کمتر از قیمت پیشنهادی به صاحب کالا است. فورواردرها خدمات متنوع‌تری را ارائه می‌کنند به همین دلیل بیشتر از کریرها مورد توجه قرار می‌گیرند. کار کردن با فوروادر کم هزینه‌تر از کریر است.

سخن پایانی

کریر حمل و نقل مکمل فورواردر است؛ زیرا هر دو در صنعت حمل و نقل نقش بسزایی دارند. تجار و بازرگانان به کمک این روش می‌توانند کالاها را در کمترین زمان به مقصد انتقال دهند. برای  انتخاب شرکت کریری و فورواردی معتبر نیاز است تا با کارشناسان سایت گسیل کالای شرق مشورت‌های لازم را داشته باشید. کادر مجرب این شرکت در تلاش است تا همیشه حمل و نقل را به صورت کاملا ایمن و در اسرع وقت انجام دهد. پذیرفتن تمام مسئولیت‌ها از وظایف اصلی این شرکت است‌.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب