سامانه جامع تجارت

معرفی :
استفاده از فناوری در راستای تسهیل فرآیندها و افزایش سرعت انجام امور کسب‌وکارها از چند سال پیش شدت بیشتری گرفته است. این روزها سرعت اهمیت بیشتری پیداکرده است و البته چاشنی دقت تأثیر خاصی بر اهمیت آن گذاشته است. شاید حتی بتوان توسعه تجارت در عرصه بین‌الملل را مرهون تلاش‌هایی که در زمینه آسان‌سازی تجارت بین‌الملل شده دانست.
از اردیبهشت ماه سال نود و هفت، همه فعالیت های مربوط به ثبت سفارش واردات کالا، باید از طریق سامانه جامع تجارت ایران به نشانی ntsw.ir انجام شود. این سامانه توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و وزارت صنعت و معدن و تجارت راه اندازی شده است. در نتیجه آن با قاچاق به صورت هوشمندانه مقابله شده است. به علاوه، مبادلات تجاری در بستری قانونی و شفاف، رهگیری شود.
ntsw در راستای اجرا ماده هشت قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مصوب سال نود، اساسنامه مرکز توسعه تجارت الکترونیک راه اندازی شد. این سامانه مصوب وزرای عضو کارگروه ماده چهار اساسنامه مرکز توسعه تجارت، ماده شش قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب سال نود و دو و ماده سه آیین نامه اجرایی مواد پنج و شش قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب تیر ماه نود و پنج هیئت وزیران راه اندازی شده است و استفاده از آن برای متقاضیان واردات، الزامی است. سامانه تجارت به عنوان درگاه واحد تجارت ایران قدم اولیه انجام تجارت می باشد.
چرا سامانه جامع تجارت ایران تشکیل شده است؟
به‌ واقع انجام تشریفات گمرکی و سرعت انجام مکاتبات و تبادل اسناد در این زمینه این روزها نقش مهمی در توسعه تجارت بین‌الملل، توسعه‌ی بازاریابی بین الملل و به دنبال آن توسعه اقتصادی کشور دارد.
در کشور ما با توجه به نیازهای قانونی، اقدام به صادرات و واردات پیچیدگی‌های اداری خود را دارد و لازم است که اطلاعات و اسناد موردنیاز بین نهادهای مختلف رد و بدل شود. در حقیقت بوروکراسی سابق اداری دیگر جوابگوی دنیای مدرن تجارت نبود. به همین دلیل سامانه جامع تجارت به آدرسwww.ntsw.ir (سامانه جامع تجارت الکترونیک) شکل گرفت و در دسترس عموم قرار دارد.
سامانه جامع تجارت چیست و چه نقشی در اقتصاد بین الملل دارد؟
در پاسخ به پرسش سامانه جامع تجارت چیست باید بگوییم که، سامانه جامع تجارت ایران یک مکانیسم تسهیل‌کننده برای انجام امور بازرگانی است. در شرایطی که پیچیدگی‌های قانونی و اداری زیادی باعث شده که مسئله تجارت بین‌الملل به امری پیچیده تبدیل شود، نیاز به سیستم‌های تسهیل گری مثل سامانه تجارت ایران به‌واقع احساس می‌شود. این سیستم‌های تسهیل گر دسترسی تجار را به بسیاری از فرصت‌ها آسان‌تر می‌کند.

https://www.ntsw.ir

مقالات مرتبط

تولید نایلون

مطالعه

تولید نایلکس

مطالعه

گواهی مبدا چیست

گواهی مبدا چیست

مطالعه

حمل بار فله چیست

حمل بار فله چیست؟

مطالعه

کاپوتاژ چیست

کاپوتاژ چیست؟

مطالعه

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب