ترخیص کالا از گمرک خرمشهر

ترخیص کالا از گمرک خرمشهر

نیاز به مشاوره دارید؟

همین الان با مشاورین گسیل کالا تماس بگیرید:

گمرک خرمشهر در نزدیکی خلیج فارس و بین رودخانه اروند رود و کارون قرار گرفته است و به دلیل وسعت بزرگی که دارد از بزرگترین گمرکات خلیج فارس محسوب می‌شود. تقریبا نزدیک به 90٪ از محصولات وارداتی قبل از جنگ با عراق از گمرک بندر خرمشهر صورت می‌گرفتند. امروزه نیز برای ترخیص کالاهای خود برخی از شرکت‌های وارد کننده خصوصی از گمرک این منطقه استفاده می‌کنند. این گمرک می‌تواند به صورت روزانه از ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تن کالا را ترخیص‌ کند. ترخیص کالا از گمرک خرمشهر شامل کالاهای تخصصی مثل لوازم خانگی و تجهیزات آشپزخانه است.

مزایای ترخیص کالا از گمرک خرمشهر

  • تخفیف ۲۵ درصدی سود بازرگانی
  • امکان استفاده از مزایای منطقه صنعتی اروند و آزاد تجاری
  • بهترین بندر جهت ترانزیت کالا به عراق از طریق زمینی و دریایی
  • وجود تجهیزات کاملا امروزی جهت بارگیری و تخلیه اجناس وارداتی
  • بهترین گمرک برای ترخیص لوازم خانگی، آشپزخانه، لوازم برقی و خودرو
  • به علت فاصله ۱۵ کیلومتری تا گذرگاه مرزی شلمچه از بهترین راه‌ها برای صادرات کالا به عراق است و این باعث شده هزینه‌ها به حداقل ممکن برسند‌.
  • انتقال ارز به خارج از کشور بدون هیچ‌گونه محدودیتی
  • دریافت مواد اولیه قطعات و ماشین آلات بدون عوارض گمرکی
  • داشتن تجهیزات مدرن برای تخلیه کالا و بارگیری کانتینر
  • بزرگترین پایانه مسافری دریایی خاورمیانه
  • مناسب‌ترین راه‌ها برای اشتغال نیروی انسانی در منطقه آزاد و دارای مقررات خاصی
  • مشارکت با سرمایه‌ گذاران خارجی بدون محدودیت

هزینه ترخیص کالا از گمرک خرمشهر

هزینه ترخیص‌ کالا از گمرک خرمشهر با توجه به فاکتورهای بسیاری متغیر است. موارد مهم در تعیین قیمت شامل هزینه باربری صفافی، انبارداری، تخلیه، بدرقه کالا، تعرفه آزمایشگاه، حقوق گمرکی، بارگیری و کارشناسی کالا است.

هزینه ترخیص کالا از گمرک خرمشهر

خدمات ترخیص کالا از گمرک خرمشهر

اگر در نظر دارید که تجارت خود را آغاز کنید و نیاز به دریافت راهنمایی‌های بیشتری در خصوص مراحل ترخیص‌ و تعرفه آن دارید می‌توانید از کارشناسان ما در شرکت گسیل کالای شرق کمک بگیرید. کارشناسان ما در طول سال‌ها فعالیت خود سعی کرده‌اند که برای انجام کار ترخیص‌ کالا بهترین قیمت‌ها را در نظر بگیرند. این هزینه با توجه به فاکتورهای مختلفی متغیر است که برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از ما مشاوره رایگان بگیرید.

مراحل ترخیص کالا از گمرک خرمشهر

خریدار لازم است از فروشنده پروفرما دریافت کرده و بعد از آن سفارش خود را ثبت کند. همچنین ثبت سفارش بعد از حمل کالا و رسیدن کالا کار اشتباهی است؛ زیرا ممکن است کالای شما از دسته کالاهای ممنوعه باشد.

بعد دریافت پروفرما توسط فروشنده و ثبت سفارش باید مجوزهای مورد نیاز برای ترخیص کالا را از گمرک خرمشهر دریافت کنید. سپس بارنامه، فاکتور و گواهی مبدا از کالای مورد نظر خود را به گمرک خرمشهر تحویل دهید.

جهت انجام دادن کارهای گمرکی و پرداخت مخارج آن لازم است سری به گمرک خرمشهر بزنید. ترخیص کالا و قبض انبار گمرک به خریدار برعهده مسئول حمل و نقل است.

مراحل ترخیص کالا از گمرک خرمشهر

سندی که شماره انبار گمرک، وزن و تعداد بسته اسکله‌های را نشان می‌دهد ترخیصیه و قبض انبار است. جهت دریافت کالای خود لازم است اظهارنامه را به گمرک خرمشهر تحویل دهید تا ترخیصکار آن را از گمرک دریافت و پر کند و به مسئولان بدهد. پس از بررسی اسناد و دیدن اظهارنامه گمرک پروانه سبز و مجوز بارگیری محصول را صادر کرده و برای خروج آن می‌توانید اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای ترخیص کالا از گمرک خرمشهر

قبل از هر چیزی مدارک خود را آماده و کامل کنید. این مدارک شامل بارنامه، ترخیصیه، قبض انبار، فرم تکمیل شده اظهار نامه، گواهی بازرسی، فاکتور و پیش فاکتور است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب