سامانه یکپارچه رتبه بندی و اعتبارسنجی

نیاز به مشاوره دارید؟

همین الان با مشاورین گسیل کالا تماس بگیرید:

معرفی :
شاخص‌های رتبه‌بندی سامانه یکپارچه شامل دو بخش کمی و کیفی است. در مورد شاخص‌های کمی که دارای داده معین نزد یک مرجع حاکمیتی در سطح کشور بوده، اطلاعات از پایگاه داده‌های مختلف تجمیع و در سامانه پردازش شده که شامل اطلاعات بانک مرکزی، سازمان امور مالیاتی، جامعه حسابداران رسمی، گمرک، مجوزهای فعالیت از سامانه بهین‌یاب، مرکز اصناف، مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان غذا و دارو، سازمان تنظیم مقررات، وزارت فرهنگ و ارشاد، وزارت نیرو، وزارت صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی و … است. این شاخص‌ها در سه حوزه شاخص مسئولیت‌پذیری، شاخص‌های مالی و شاخص‌های کسب‌وکار-کمی دسته‌بندی شده و به صورت سیستمی در دوره‌های زمانی مشخص به‌روزرسانی می‌شوند.

آدرس سایت سامانه یکپارچه رتبه بندی و اعتبارسنجی

شاخص‌های کیفی که دارای مرجع مشخص در سطح کشور نبوده و نیازمند دریافت اسناد و مدارک از متقاضی و ارزیابی‌های خبره‌محور است در چهار حوزه مدیریت و راهبری، عملکرد اقتصادی و تجاری، عملکرد اجتماعی و تشکلی و دورنمای کسب‌وکار دسته‌بندی شده و ارزیابی آن‌ها توسط مؤسسات رتبه‌بندی دارای مجوز قانونی از سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌پذیرد.
نحوه محاسبه سقف واردات:
طبق تصویب‌نامه شماره 130722/ت55743هـ مورخ 4/10/1397 هیئت محترم وزیران، سقف ارزشی واردات بر اساس رتبه‌بندی سامانه یکپارچه تعیین می‌شود و در صورت عدم امکان رتبه‌بندی، این سقف برای سال اول برابر 500 هزار دلار خواهد بود.
بنگاه‌های اقتصادی برای دریافت مشاوره در زمینه ارتقای رتبه خود در سامانه یکپارچه و افزایش سقف واردات خود به ویژه در بخش شاخص‌های کسب‌وکار- کیفی می‌توانند نسبت به درخواست مشاوره از سازمان مدیریت صنعتی اقدام نمایند.

 

https://mvcrs.ir

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب