حمل و نقل زمینی

حمل و نقل زمینی

نیاز به مشاوره دارید؟

همین الان با مشاورین گسیل کالا تماس بگیرید:

روش‌های مختلفی از حمل و نقل وجود دارد. یکی از رایج‌ترین این روش‌ها شامل حمل و نقل زمینی می‌شود. این نوع، خود دارای انواع گوناگونی از وسایل نقلیه است. امروزه حمل و نقل زمینی با وجود سایر راه‌ها هنوز هم جز کاربردی‌ترین و دردسترس‌ترین روش‌های جابه‌جایی به شمار می‌رود که مزایای زیادی دارد. این روش هم برای مسافران و هم کالاها استفاده می‌گردد.

انواع حمل و نقل زمینی

انواع مختلفی از حمل زمینی مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد که هرکدام دارای کاربردهای خاصی برای ایجاد حس امنیت و راحتی شما هستند. در ادامه مطلب در رابطه با روش‌های حمل و نقل زمینی توضیحات لازم را ارائه می‌دهیم.

حمل جاده‌ای

یکی از رایج‌ترین و ساده‌ترین روش‌ها است. می‌توان توسط انواع مختلفی از وسایل نقلیه از جمله اتومبیل شخصی، اتوبوس، کامیون و یا حیواناتی که برای باربری به کارگرفته می‌شوند از این روش حمل و نقل استفاده کرد. حمل و نقل جاده‌ ای سرعت نسبتا خوبی دارد و می‌توان به وسیله آن مسافران و بارها را به بسیاری از نقاط فرستاد. یکی از عیب‌های این روش خطرات ناشی از تصادفات لحظه‌ای است. در صورتی که مرزهایی بین دو کشور وجود داشته باشد می‌توان از حمل جاده‌ای جهت جابه‌جایی بین المللی نیز استفاده کرد.

حمل ریلی

حمل و نقل ریلی یکی از قدیمی‌ترین روش‌های جابه‌جایی است. این نوع حمل زمینی علاوه‌بر اینکه از لحاظ ایمنی و مقرون‌به‌صرفه بودن حرف اول را می‌زد، همچنین باعث می‌شود در طول سفر از منظره‌های زیبا نیز نهایت لذت را ببرید. حمل ریلی برای جابجایی مسافران و کالاها کاربرد دارد و به دو صورت درون و برون شهری انجام می‌شود.

حمل ریلی

هزینه باربری بین المللی زمینی

هزینه حمل و نقل یک کالا به سایر کشورها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از این رو باید گفت روش حمل زمینی به عنوان یک راه آسوده و ارزان قیمت به شمار می‌رود. اما میزان هزینه به‌وسیله این روش می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله این عوامل شامل نوع و حجم بار، میزان مسافت طی شده، نوع وسیله نقلیه زمینی، بسته‌بندی، بیمه باربری است.

مزایا حمل زمینی

هزینه مقرون‌به‌صرفه این روش یکی از دلایل انتخاب حمل ونقل زمینی نسبت به سایر راه‌ها است.

  • انتقال کالا از طریق این نوع حمل و نقل می‌تواند به صورت کامل از مبدا تا مقصد بدون نیاز به بارگیری مجدد صورت بگیرد. در این صورت کالا می‌تواند تا انبارداری بدون پرداخت هزینه‌ای دیگر هدایت شود.
  • زمان انتقال یک کالا یا مسافر کاملا می‌تواند مطابق با میل فرد باشد.
  • این روش نسبت به راه‌های هوایی و دریایی بسته‌بندی پیچیده‌ای ندارد در نتیجه هزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری نیز خواهد داشت.
  • قابلیت دسترسی به مناطق مختلف وجود دارد و مناسب برای مسافت‌های کوتاه یا طولانی است.
  • سرعت جابه‌جایی نسبتا بالایی این روش حمل دارد.
  • میزان آسیب‌پذیری کالا در این روش کم است.

مزایا حمل زمینی

معایب حمل بار زمینی

  • در فصل‌های زمستانی که شرایط آب و هوایی مساعد نیست ممکن است حوادث و اختلالاتی پیش آید.
  • احتمال تصادفات جاده‌ای در حمل و نقل بین المللی زمینی زیادتر است.
  • برای مسافت‌های طولانی که حاوی ترافیک شدید و سنگین‌اند این روش می‌تواند نامناسب باشد.
  • برای جابه‌جایی بارهای سنگین و زیاد سایر روش‌ها مناسب‌تر هستند.
  • احتمال آلودگی محیط‌زیست با حمل زمینی زیادتر است.

خدمات حمل و نقل زمینی بین المللی

برای انجام اقدامات لازم جهت حمل و نقل زمینی کالا یا مسافر، قبل از هر چیزی باید اطلاعاتی را در رابطه با این روش جابه‌جایی بدست آورد. شما می‌توانید برای کسب آشنایی لازم در جهت باربری ببن المللی زمینی از کارشناسان ما در گسیل کالای شرق کمک بگیرید و بهترین شکل از خدمات حمل و نقل زمینی بین المللی استفاده نمایید.

شرایط حمل و نقل جاده ای

افرادی که قصد دارند در زمینه حمل و نقل زمینی بین المللی یا داخلی فعالیت کنند نیاز است یکسری شرایطی را از قبل رعایت کنند تا کالاها به طور سالم به مقصد برسند و همچنین جان مسافران نیز در امان بماند. در ادامه به برخی از شرایط و مقررات حمل جاده‌ای می‌پردازیم.

شرایط حمل و نقل جاده ای

اسناد و مدارک لازم

رانندگان موظف هستند که علاوه بر داشتن مدارک عمومی مثل گواهینامه رانندگی، سایر اسناد مورد نیاز را نیز تهیه کنند.

  • دفترچه کار: نشان‌ دهنده فعالیت شخص بوده که توسط پلیس راه چک می‌گردد. در صورت نداشتن این دفترچه راننده متخلف تلقی می‌شود که باید جریمه گردد.
  • کارت شناسایی: این کارت عکس‌دار است که جهت شناسایی رانندگان در حمل و نقل جاده‌ای و ایجاد امنیت از مبدا تا مقصد صادر می‌شود.
  • کارت تاییدیه سلامت جسمی و روحی: تمامی رانندگانی که اقدام به حمل مسافر یا بار می‌کنند باید اقدام به دریافت این کارت از سازمان بهداشت و درمان کنند.
  • کارت وابستگی: این کارت بیانگر آن است که وسیله نقلیه متعلق به کدامیک از شرکت‌های حمل زمینی است.
  • دفترچه بازرسی سرعت و مدت کار: دفترچه‌ای است که در آن مدت کار و تخلفات رانندگان ثبت می‌شود.
  • بلیط مسافر: همه شرکت‌های مسافربری وظیفه دارند بلیط مسافر را که دارای مشخصات کاملی مثل نام فرد، تاریخ و مقصد است به چاپ برساند.
  • صورت وضعیت: نشان‌دهنده طی کردن مسافت‌های بیش‌تر از ۲۰ کیلومتر است. عدم استفاده از آن تخلف محسوب می‌شود.
  • علاوه بر این اسناد و مدارک هر وسیله حمل و نقل زمینی نیازمند داشتن یک سری تجهیزات از قبیل کپسول آتش نشانی، جعبه کمک‌های اولیه، زنجیر چرخ، سیستم گرمایشی و سرمایشی وغیره نیز است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب