واردات ته لنجی چیست؟

واردات ته لنجی

ته لنجی یا کالای همراه ملوان جرو اجناسی است که ملوان می‌تواند به همراه خود آن‌ها را وارد کند و ‌کاملا هم قانونی هستند. این کالاها توسط لنج جابجا می‌شوند و اقلام مختلفی هم دارند. حجم ته لنجی همیشه یکسان نیست و بستگی به بار اصلی آن دارد. در شهرهای ساحلی ته لنجی رواج زیادی دارد و اکثر ساکنین از این روش به کسب درآمد می‌پردازند.

ملوان موظف است تا از طریق مرزهای آبی این کالاها را به کشور برساند. کالاهایی که دارای مجوز از گمرک هستند برای واردات ته لنجی انتخاب می‌شوند. این اجناس به شکل‌های مختلف در دسترس مصرف کنندگان قرار می‌گیرند. در ادامه بیشتر به معرفی ته لنجی و شرایط ورود آن می‌پردازیم.

نیاز به مشاوره دارید؟

همین الان با مشاورین گسیل کالا تماس بگیرید:

کالاهای مجاز برای واردات ته لنجی

کالاهایی برای حمل لنجی مجاز هستند که به صورت قانونی از گمرک عبور کرده‌اند و قاچاق نمی‌شوند. طبق قانون گمرک تمام اجناس مجاز امکان واردات به صورت ته لنجی را هم دارند. کالاهای ممنوعه شرایط ورود به صورت ته لنجی را ندارند و عنوان کالای قاچاق معرفی می‌شوند.

از جمله کالاهای ته لنجی می‌توان به خشکبار، مواد غذایی، لوازم آرایشی، پوشاک، تجهیزات صنعتی، لوازم الکترونیکی، قطعات خودرو و واردات کشنده اشاره کرد.‌ ملوان قادر است تا این کالاهای قانونی را به راحتی وارد کند.

مواد غذایی بیشترین حجم ته لنجی را به خود اختصاص می‌دهند؛ چرا که نیاز اصلی جامعه هستند. استفاده از تخفیفات حقوق ورودی باعث شده تا محدودیت‌های وارداتی برای برخی مرزنشینان برطرف شود و آن‌ها بتوانند این کالاهای استاندارد را با ثبت سفارش و تامین ارز وارد کنند.

مزایای واردات ته لنجی

واردات ته لنجی برای ساکنین شهرهای مرزی و بازرگانان و ملوانان مزیت‌های زیادی را به همراه دارد که در اینجا به آن‌ها اشاره می‌کنبم:

برای بازرگانان:

مزایای واردات ته لنجی برای بازرگانان و واردکننده‌ها به شرح زیر است:

  • این واردات کاهش هزینه‌ها را به همراه دارد؛ چرا که برای انجام آن نیازی به پرداخت عوارض گمرکی نیست. این نوع واردات مقرون به صرفه است.
  • کاهش زمان از مزایای دیگر واردات ته لنجی است و با فرآیند اداری و تشریفات گمرکی ساده‌تر این کار انجام می‌شود‌.
  • با واردات ته لنجی شما دسترسی راحتی به کالاهای خاص خواهید داشت. واردات شمش طلا نمونه بارزی از این کالاهای خاص و گرانبها است.

 برای ساکنین شهرهای مرزی و بندری:

ته لنجی برای ساکنین شهرهای بندری مزایای زیر را به همراه دارد:

  • واردات ته لنجی در اشتغال زایی تاثیر بسزایی دارد و برای افراد درگیر در بخش حمل و نقل نقل تخلیه مشاغل خوبی را ایجاد می‌کند.
  • دسترسی به کالاهای متنوع وجود دارد و ساکنین می‌توانند با قیمت مناسب اجناس را تهیه کنند.
  • ته لنجی به توسعه اقتصادی شهرهای ساحلی کمک زیادی می‌کند.

مزایای واردات ته لنجی

قانون واردات ته لنجی

در سیستم حمل و نقل بین المللی واردات ته لنجی هم قوانین خاص خود را دارد که در اینجا به ۳ قانون مهم آن اشاره می‌کنیم:

  • واردات ته لنجی فق مختف ملوان‌ها است و افراد دیگر مجاز به انجام این کار نیستند. این کالاها از طریق لنج جابجا می‌شوند.
  • اگر کالاهای ته لنجی حجم زیادی داشته باشد ماهیت تجاری پیدا می‌کند و قاچاق محسوب می‌شود.
  • طبق قانون ملوانان فقط ۶ بار در سال مجاز به واردات ته لنجی هستند.

هزینه واردات ته لنجی

هزینه‌ واردات ته لنجی به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آن‌ها نوع کالا و حجم و وزن آن است. ملوانان که در زمینه واردات ته لنجی فعالیت دارند نباید هزینه ترخیص کالا و عوارض گمرکی را پرداخت کنند و همین می‌تواند مقرون به صرفه باشد. نوع کالا فاکتور مهمی در تعیین هزینه ته لنجی است.

 مواد غذایی و شیمیایی و پوشاک هر کدام شرایط نگهداری و مدت حمل خاصی دارند و بر این اساس هزینه آن‌ها مشخص می‌شود. هر چه وزن بار بیشتر باشد هزینه آن به مراتب افرایش پیدا می‌کند. ارزش باری که به صورت ته لنجی وارد می‌شود تعیین کننده هزینه نهایی آن است‌. این اجناس از طریق لنج جابجا می‌شوند و نوع لنج هم می‌تواند در تعیین هزینه مؤثر باشد.

هزینه واردات ته لنجی

مدت زمان حمل بار ته لنجی

مدت زمان حمل بار ته لنجی برای همه کالاها یکسان نیست و بستگی به مراحل بارگیری، شرایط آب و هوایی، تعداد ملوانان و نوبت ترخیص و تخلیه بار دارد‌. در هر بندر بارگیری شرایط خاص خود را دارد و هر چه تجهیزات بارگیری مدرن‌تر باشد کار سریع‌تر انجام می‌شود.

 امواج دریا و شرایط آب و هوایی می‌تواند مدت زمان حمل بار ته لنجی را تحت تاثیر قرار دهد. گاردریل طوفانی باشد محموله دیرتر به مقصد می‌رسد. نوبت ترخیص و تخلیه بار در بنادر از دیگر عوامل تاثیر گذار بر مدت زمان حمل بار ته لنجی است. معطل شدن در صف انتظار زمان را طولانی‌تر می‌کند.

هر چه تعداد ملوانان و نیروهای با تجربه بیشتر باشد این کار سرعت بیشتری پیدا می‌کند. اگر واردات به شرکت‌های معتبر چون گسیل سپرده شود می‌توانید در زمان و هزینه‌ها صرفه جویی کنید. سرعت لنج و فاصله بین اسکله‌های مبدأ تا بنادر در تعیین مدت زمان نهایی نقش بسزایی دارد.

 واردات ته لنجی از چه کشورهایی انجام می‌شود؟

واردات ته لنجی بیشتر از طریق کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام می‌شود. کشورهای ساحلی که مرزهای آبی وسیعی دارند برای انجام این کار بهترین گزینه هستند. ایران هم جزو این کشورها است که از شمال و جنوب مرز آبی دارد و ملوان می‌توانند طبق قانون کالای ته لنجی را وارد کنند. اگر شهر فاصله زیادی از ساحل داشته باشد ملوان باید هزینه بیشتری را برای جابجایی کالاها پرداخت کند. در کشورهای دبی و چین هم واردات ته لنجی انجام می‌شود.

واردات ته لنجی از چه کشورهایی انجام می‌شود

حمل بار ته لنجی از دبی

یکی از مبدأهای واردات کالای ته لنجی دبی است که ملوانان اجناسی را به عنوان ته لنجی وارد این کشور می‌کنند‌. دبی مطمئن‌ترین مبدأ برای ترخیص کالا است و بازرگانان می‌توانند در کمترین زمان این تجارت پر سود را انجام دهند. برای خرید کالای ته لنجی و واردات آن از دبی نیازی به پرداخت هزینه گمرکی ندارید و می‌توانید اجناس متنوعی را وارد کنید.

 بازرگانان برای این کار محدودیتی ندارند و می‌توانند به کمک لنج عمل جابجایی را انجام دهند. شرایط حمل کالا از دبی به روش حمل ته لنجی بسیار مطمئن است. واردات این کالا مزیت‌های زیادی را برای ملوانان به همراه دارد و مقرون به صرفه است. برای اینکه واردات بدون دردسر و به سادگی انجام شود نیاز است تا شرکت معتبری چون گسیل را انتخاب کنید.

حمل بار ته لنجی از چین

فرایند واردات کالای ته لنجی از چین شبیه به دبی است. چین فاصله زیادی با ایران دارد به همین دلیل حمل این کالاها با هزینه بیشتری همراه است. واردات ته لنجی نیازی به پرداخت عوارض گمرکی و مالیات ندارد به همین دلیل برای ملوان مقرون به صرفه است و سود خوبی به همراه دارد. بیشتر بازرگانان کالاهای ته لنجی را ابتدا از چین به دبی ارسال می‌کنند و بعد از آن از طریق بنادر جنوبی به کشور می‌فرستند. این پروسه می‌تواند هزینه حمل و نقل را کاهش و سود را بیشتر کند.

سخن پایانی

واردات ته لنجی به اقتصاد شهرهای بندری کمک کرده و باعث رونق بازارهای محلی شده است. کالاهای ته لنجی تنوع بالایی دارند و به صورت کاملا قانونی و با مجوزهای لازم در دسترس ملوانان و بازرگانان قرار می‌گیرند. شرکت گسیل خدمات خوبی در حوزه واردات ته لنجی اراّئه می‌کند و توانسته با مشاوره‌های خوب خود مسیر واردات را برای بازرگانان هموارتر سازد. برای کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی در زمان بهتر است از تیم مجرب این شرکت کمک بگیرید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب